Harley-Davidson og Koniske Rullelager – En Racingtradisjon
Mens andre motorsykkelmerker fortsatt brukte kulelager med fett, hadde Harley-Davidson Big Twin allerede koniske rullelager i styrehodet – helt tilbake til 1949 for Big Twin og fra 1978 for Sportster.
På eldre modeller med støpte styrehoder ble disse koniske rullelagrene montert i separate, innpressede lagerkopper.
Sportster fra 1982 og Touring-modeller fra 1981 kom med denne løsningen fra fabrikk.
Softail hadde støpte styrehoder frem til 1988.
Passer: >
Head Cup:
- 49-24 Big Twin (Excl. 14-24 FLT/Touring, Trike)
- 82-22 XL Sportster
- 02-17 V-Rod
- 95-10 Buell XB
- 20-24 RA1250 Pan America
- 21-24 RA1250S Pan America Special
- 21-24 RH1250S Sportster S
- 22-24 RH975T Nightster
- 23-24 RH975S Nightster Special.
Sprocket shaft